tisdag 2 februari 2010

Tre små frågor till tentan

Jag tror att det här är viktigt att förstå efter den här kursen!
1. Webbstandarder. Varför behövs dem och historian bakom, webbläsarkrig osv. Jag tror att det är viktigt eftersom att det är en så pass stor del av hur Internet fungerar och varför det fungerar som det gör.
2. Skillnaden på CSS och html och varför dessa skillnader finns. Jag tycker att vi haft mycket fokus på just de här två webbstandarderna och att man lärt sig mycket om hur webbsajter faktiskt fungerar. Det är också därför som jag tror att det kommer att vara en fråga på tentan. Om inte annat varför det är så viktigt att skilja på de båda standardernas funktioner.
3. Grunderna för html och xhtml. Jag tror att det är viktigt att kunna baskoderna och hur en minimal webbsida är uppbyggd. Allt ifrån Dtd, rotelementet och < head>< title>och< body>!

Inga kommentarer: